Pandu Nayak, az egyik fejlesztő a hivatalos Google webmester blogon közzétett bejegyzésében elmondta, hogy a Google search engine a rangsoroláshoz a tartalmi indexeket is figyelembe veszi; kutatásaik ugyanis kimutatták, hogy az egy napra jutó keresők több, mint 10%-a szeretne nagyobb témakörökkel kapcsolatban általános információhoz jutni. A search engine így az alapján is dönt a rangsorról, hogy egy adott oldal mennyire informatív, vagy éppen gondolatébresztő az adott témával kapcsolatban.
Segítségképpen megadott néhány fogást, amivel a fontos és tartalmas szövegeket a fejlesztők a Google engine számára is könnyen felismerhetővé tudják tenni:
- a schema.org bejegyzés markup-ok használata
- a a Google authorship markup hozzáadása, amihez egy fényképpel ellátott Google+ account is szükséges
- ‘rel=next’ és ‘rel=prev’ használata lapszámozott oldalak és összetett URL-ek esetében
- shema.org Organisation markup-ok használata logokhoz, esetleg a szervezet Google+ accountjának linkelése, ahol a szervezeti logo a profilkép
- „és természetesen minőségi tartalmak összeállítása”
Az egyéb beállításokhoz (pl. fizetős tartalommal feltöltött oldalak) a Google összeállított egy guide-ot a rangsorolási alapok egyértelműsítésének érdekében.