A kereső optimalizálást sokan összetévesztik és összekeverik az on-site SEO-val: azaz megelégszenek azzal, hogy a weboldalon megfelelően alakítják ki a linkstruktúrát, címeket, címkéket és URL-eket. Azonban, mint azt az alábbi ábra is mutatja, ahhoz, hogy egy weboldal előre kerüljön a Google találati listáján az on-page SEO édeskevés!
Mit is mutat az ábra? Vegyük végig a kördiagramot a legfontosabbtól a legkevésbé fontos tényezőig!
- Domain-be vetett bizalom, elsősorban a megfelelő külső linkstruktúra kialakításával lehet pozitív irányba befolyásolni. Pl.: wikipedia, kormányzati, egyetemi oldalakról származó backlink-ek.
- Az oldal (URL) linknépszerűsége. A linknépszerűség minőségi jelző, a bejövő, kimenő és belső sitelinkek minőségének mutatója, míg a PageRank (PR) elsősorban mennyiségi mutató, a linkek mennyiségének és népszerűségének mutatója.
- Külső linkek hivatkozásának szövege. Nagyon nagy különbség van az elhelyezésben ha „kattints ide” helyett pl. „kereső optimalizálás” a link szövege, azaz a hivatkozás az optimalizálandó kulcsszavakat tartalmazza!
- On-site optimalizálás. Kulcsszavak megfelelő használata az oldal szövegében, címében, és URL-ében.
- Domain regisztráció és tárhely szolgáltató. A google algoritmusa figyelembe veszi mennyire megbízható a tárhely ahol a weboldalt elhelyezzük és azt is, hogy hol és hány évre regisztráltuk a domain nevet.
- A weboldal forgalma és a kulcsszavak kiváltotta keresési eredmények átkattintási rátája (CTR). A Google algortimusa figyelembe veszi, hogy a találati listán milyen gyakorisággal kattintanak az oldalunkra és milyen magas a visszafordulások aránya. Azaz mennyire elégedettek a keresők a keresési eredménnyel!
- Szociális hálózatokon (Facebook, Twitter, Google+) levő tartalom és linkeltség, hivatkozások mértéke.
A következő bejegyzésekben végig megyünk egyenként a hét legfontosabb, a találati listán elfoglalt helyezést befolyásoló, tényezőn és megnézzük hogyan lehet javítani rajtuk!
Thanks for your thouhgts. It’s helped me a lot.
Pingback: FormerGoogleEmployee
A Google robot milyen gyakran tér vissza az oldalunkra és mitől függ?
A GoogleBot általában 2-3 naponta indexeli az oldakat. Pontosabb információt a Google Webmester Eszközök szolgáltat.
Az indexelés gyakoriságát a Google algoritmusa dönti el és elsősorban az oldal tartalmának frissítési gyakoriságának függvénye. Közösségi média bejegyzésekkel (pl. Twitter) fel lehet gyorsítani az indexelést.
Finding this post has ansewerd my prayers
Aze9rt kell ke9t jackdugf3, mert ez olyan toklfoneehoz van gye1rtva, amin 3,5 mm-es jack aljzat van. c9s a ke9t jackdugf3t fagy kell e9rteni, hogy az egyik a mikrofonos cuccon van, amit bedugsz a telefonba, a me1sik mage1n a ffclesre9szen, amit a mikrofonre9szbe dugsz be. Olyan, mint az eddigi Walkman ffclesek, csak ennek a telf3 felőli ve9ge9n is jack van. Amfagy kine9zetre szinte egy az egyben HPM-75.
Pingback: Kereső optimalizálás lépésről lépésre 1. rész | Professional IT Services Blog