Online marketing, Adwords, kereső optimalizálás (SEO)
Az online marketing valamilyen formája szükséges ahhoz, hogy a weboldalak láthatóvá váljanak a potenciális ügyfelek számára.
A legegyszerűbb online marketing eszköz a kereső– vagy honlap optimalizálás (SEO), mely során a weboldalak tartalmát és szerkezetét bizonyos kulcsszavak alapján optimalizáljuk.
Minden online marketing alapja a minőségi tartalom és a felhasználóbarát, gyors működés és online megjelenés.
Milyen lehetőségek vannak a honlap látogatottságának növelésére?
Feliratkozók gyűjtése
A legolcsóbb és leghatékonyabb online marketing eszköz az e-mailes hírlevél küldés a honlapunkon feliratkozott látogatóinknak, ügyfeleinknek, vásárlóinknak. A hírlevél küldés előnyei:
- tökéletes célzás (hiszen aki feliratkozik, az biztosan érdeklődik a szolgáltatásod iránt)
- olcsó (pl. 100.000 e-mail kiküldése már megoldható 10.000 Ft-ért is)
- jobban konvertál mint a közösségi média vagy az AdWords hirdetések (magasabb a CTR)
- akkor is el tudod érni a követőidet, ha a közösségi média éppen nem elérhető
- értékesítési és marketing folyamatok automatizálása
Keresőoptimalizálás (SEO)
- kulcsszavak és kifejezések kiválasztása, melyek a leginkább jellemzőek a honlap által kínált szolgáltatásokra
- a megfelelő domain név kiválasztása
- a keresőbarát és felhasználóbarát oldalszerkezet kialakítása (a honlap kinézete, dizájnja (UX – user experience) és betöltési ideje fontos a látogatók számára, míg a jól strukturált html szerkezet és meta címkék használata segít a keresőrobotoknak a weboldal megfelelő beindexelésében)
- belső és külső hivatkozások (linkek) megfelelő kialakítása és elhelyezése
- megfelelő tartalom (min. 300-500 szavas oldalak) létrehozása
Fizetett hirdetések
A PPC hirdetések esetében is nagyon fontos a kiváló felhasználói élményt biztosító honlap (landing page), hogy a drága pénzen weboldalunkra kattintó látogató ne riadjon el oldalunktól az első másodpercekben.
A Google Adwords remek hirdetési beállítási lehetőségekkel rendelkezik mind a célzottan keresők (Search Network), mind pedig a neten “céltalanul” böngészők (Display Network) esetében. A Display hálózat esetében, lehetőségünk nyílik hirdetéseinket tematikus oldalakon elhelyezni.
A Facebook hirdetési felülete kiválóan alkalmas demográfiai (nem, kor, lakhely) és érdeklődési kör alapján célzott hirdetések elhelyezésére. Jelenleg az Adwordsnél akár egy nagyságrenddel olcsóbb konverziókat is el lehet vele érni.
Az Instagram egyre népszerűbb hirdetési platform, mivel képeket és rövid videókat lehet rajta megjeleníteni. Bár valamivel költségesebb, mint a Facebook hirdetések, brand építésre nagyszerű eszköz.